Co si určitě zopakovat pro zvládnutí pravopisných úkolů v didaktickém testu?

Cílem tohoto příspěvku je pokus o ucelený přehled pravopisných jevů, které se v didaktickém testu pravidelně objevují. Pro úspěšné zvládnutí didaktického testu z českého jazyka je třeba znát a umět vhodně aplikovat:

  • Psaní i/y v koncovkách podstatných a přídavných jmen
  • Psaní i/y v koncovkách sloves (shoda přísudku s podmětem)
  • Vyjmenovaná slova
  • Psaní skupin mně/mě
  • Psaní bě, pě, vě
  • Předpony s-, z-, vz-
  • Velká písmena
  • Psaní slov cizího původu
  • Interpunkce

Osvojení všech pravopisných pravidel je náročné, vyžaduje určitý čas a cvik, nicméně není to nic nemožného! Pro ty z vás, kteří máte nejasnosti (či pochybnosti 😛), dobrá zpráva na závěr! Na stránkách Čeština doma najdete vysvětlení řady z nich. Pro ty, kterým se nechce ztrácet čas podrobnějším vysvětlováním, máme i výstižné jednostránkové materiály. Jsou zdarma, tak mrkněte na ně. 😉

PS: Zpětnou vazbu uvítám, proto mě neváhejte kontaktovat s vašimi dotazy a připomínkami.

Pohodový zbytek týden přeje Lektorka Lidy. 🙋‍♀️

Zeptejte se ostatních

Žádné příspěvky

Přidat příspěvek

Pro možnost vkládat příspěvky je nutné se zaregistrovat a přihlásit.

;